ActionScript 2.0'da görüntüleme yapılabilecek 3 temel öğe vardı. Bunlar; Movie Clip, Button ve Text Field… ActionScript 3.0'da Movie Clip, Button ve Text Field dışında, shape, sprite, loader, bitmap vs. gibi birçok yeni görüntüleme tipi vardır.
ActionScript 3.0'da yaptığınız uygulamaları çalışma esnasında hataları görerek çok daha hızlı bir şekilde hataları giderebilirsiniz.
ActionScript 3.0'da çalışma esnasında veri tipleri yaratarak oluşan hataları raporlayabilir, uygulamaların performansını arttırabilirsiniz.
ActionScript 2.0'da nesnelerde kullanılan methodlar ActionScript 3.0'da kullanılmayacak. ActionScript 3.0 ile birlikte olaylar ve olay işleyiciler kullanılmaktadır.
ActionScript 3.0 ile olay modeli çekirdek bir hale getirilmiştir. Bu sayede uygulama sırasında kullanılacak tüm olaylar standart bir hale gelmiştir.
ActionScript 3.0 ile metinlerle daha etkili çalışmak, metinleri düzenlemek ve metinlerden alt metinler elde etmek için düzenli ifadeler kullanılmaktadır.
ActionScript 3.0'da XML veriler ile çalışmak için yeni bir yol kullanılmaktadır. Bu yeni yol sayesinde XML veriler ile çok daha etkili bir şekilde çalışabilirsiniz.
ActionScript 3.0'da bir as dökümanı içerisinde birden fazla class oluşturabilme imkanı mevcuttur .