Cahil Forum Bilgi Paylaşım Platformu
Cahil Foruma Hoşgeldin Dostum

Hertürlü Yararlı Bilgileri Burda Bulabilirsin

Paylaşım Yapmak İçin Kayıt ol Yada Giriş Yap Smile



Bilinçaltına Gizli Mesaj Yerleştirme / 25.Kare 1282
Cahil Forum Bilgi Paylaşım Platformu
Cahil Foruma Hoşgeldin Dostum

Hertürlü Yararlı Bilgileri Burda Bulabilirsin

Paylaşım Yapmak İçin Kayıt ol Yada Giriş Yap Smile



Bilinçaltına Gizli Mesaj Yerleştirme / 25.Kare 1282
Cahil Forum Bilgi Paylaşım Platformu
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Cahil Forum Bilgi Paylaşım Platformu

Cahil Forum'a Hoşgeldiniz
 
AnasayfaAnasayfa  Latest imagesLatest images  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yapGiriş yap  

 

 Bilinçaltına Gizli Mesaj Yerleştirme / 25.Kare

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
juniortia
Moderatör
Moderatör
juniortia


Mesaj Sayısı Mesaj Sayısı : 50
Tecrübe Puanı Tecrübe Puanı : 162
Kayıt tarihi : 16/04/11
Şehir : İstanbul
Yaş : 29

Bilinçaltına Gizli Mesaj Yerleştirme / 25.Kare Empty
MesajKonu: Bilinçaltına Gizli Mesaj Yerleştirme / 25.Kare   Bilinçaltına Gizli Mesaj Yerleştirme / 25.Kare EmptyPtsi Nis. 18, 2011 11:13 pm

‎5. Kare; Bilinç Altına Gizli Mesaj Yerleştirme..
Gözümüzün saniyede 24 kare algılayabiliyor..
25. kare ise beynimize yazılıyor.İşte bu sistemin adı da 25. Kare..
Örneğin Siz tvde bir çizgi film izlerken adamlar 25. Kareye 'Coca Cola İç' yazısı koyuyorlar ve canınız cola çekmeye başlıyor..
Şaka gibi görünse de Rusya’da yapı...lan araştırmalarda bu yöntem uygulandığında Cola satışlarının arttığı gözlenmiş..

'Başka Kanal İzleme, Başka Kanal İzleme, Başka Kanal İzleme'...
Televizyon yayını kullanılarak insanın bilinçaltına belirli bir sloganı yerleştirmeyi amaçlayan '25'inci kare (25th shot) ' tekniğinin Rus TV'leri tarafından yaygın olarak kullanıldığı ve hükümetin buna karşı mücadele başlattığı bildirildi..

Rusya Basın Bakanı Yardımcısı Valeri Sirojenko'nun açıklamasına göre, '25'inci kare'yi saptamak üzere özel bir detektör geliştirildi ve bu cihaz ile yılsonuna kadar tüm TV kanallarının sürekli kontrolü sağlanmış olacak.
İtar-Tass'ın haberine göre, resmi olmayan bilgiler, Rusya TV programlarının 5'te 1'inin, '25'inci kare'yi içerdiğini ortaya koyuyor. İnsan gözünün, TV izlerken saniyede 24 kareyi algılayabildiği, 25'inci karenin ise göz tarafından fark edilmese bile doğrudan beyne etki ettiği belirtiliyor. Uzmanlara göre bu etki, beyni 'yüksek derecede ikna edici' olabileceği gibi,tahrip edici de olabiliyor. Rusya Basın Bakanlığı, bu etkiyi yayınlarında kullandığı tespit edilen TV kanallarının lisanslarının iptaline dahi gidilebileceği uyarısı yaptı.
Bakanlık kaynaklarına göre, TV'lerde yayımlanan her üç filmden birinde, 25'inci kare şeklinde, özendirme amaçlı bir slogan veya reklâm yer alabiliyor. Bu slogan veya reklâmlar, 'başka kanal izleme' şeklindeki anonslardan, siyasi amaçları hedefleyen sloganlara kadar geniş bir yelpazeyi kapsıyor.
Rusya'nın geliştirdiği detektörün, dünyadaki benzerlerinin dördüncüsü olduğu kaydedildi..

Bilincimizin bilişsel olmayan yönünün bu şekilde dış etkilerle güdülenebileceği 1900’lü yıllardan bu yana bilinen ve kullanılan bir yöntemdir. Bu emekleme sürecini şimdilik atlayıp, bu yöntemin bilinen ilk ciddi ispatı olan, 1900’lerin orta......sındaki çarpıcı bir deneyi aktarmak istiyorum.
1957 Senesinde Vance Packard bu gizli ikna yollarını ele aldığı “The Hidden Persuaders” adlı kitabını yayınlar. Kitabında, umut, korku, suçluluk ve cinsellikleri üzerine odaklanmış reklâmlar ile insanların ihtiyaçları olmayan malları dahi satın almaya ikna edildiğini tesbit eder.

Yine Reklamların tüketici davranışları üzerindeki etkilerini araştıran James Vicary, 1957 yazında, New Jersey, Ft Lee sinama solonunda Picnic adlı filmin gösterimi sırasında (bir şehir efsanesi olarak bildiğimiz) deneyi gereçekleştirir. Sinema salonunda projeksiyon makinesinin yanına görüş algısı denemelerinde kullanılan ve çok kısa, anlık süreler ile resim ve harf gösteren bir cihazı (takistoskop) yerleştirir. Film süresince her 5 saniyede bir flash şeklinde patlayan reklam mesajlarını ekranda görüntüler. Bu mesajlar saniyenin 1/ 3000’i kadar kısa bir süre sinema perdesinde göründüğü için hiç kimse fark etmez tabii. Az önceki açıklamalardan hatırlayacağız; izleyicilerden hiçbiri bu mesajları bilinçli bir şekilde algılayamamış; şartlı ve sürekli kendilerine aktarılan bu tekrarlamaları büyük bir ihtimâlle bilinçaltına depolamışlardır. Gönderilen mesajlar ne miydi? Hepimizin tahmin edeceği gibi: “Coca Cola için”, “Acıktınız mı? Popcorn Yiyin!” şeklindedir. Sonuç mu? Son derece ilginç: Popcorn satışı %57.8, Coca Cola satışı da %18.1 oranında artmış.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Bilinçaltına Gizli Mesaj Yerleştirme / 25.Kare
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Dünya Kare Olsaydııı :))

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Cahil Forum Bilgi Paylaşım Platformu :: Haber & Tartışma & Görüşleriniz :: Genel Konular-
Buraya geçin: